Hoofdwerkzaamheden als Customer Intelligence Analyst bij Rabobank International Direct Banking:

  • Het ondersteunen van 5 verschillende landen (Australie, Nieuw Zeeland, Ierland, Duitsland en Belgie) door inzicht in de klant te geven ten behoeve van marketingactiviteiten.
  • Predictive modelling: churn reduceren door het model te maken en direct te combineren met marketingacties: hierin een leidende en aanjagende rol.
  • KPI dashboard opzetten dat in lijn is met de nieuwe strategie: Informatie zo makkelijk en toegankelijk mogelijk aan diverse organisatieonderdelen aanbieden.
  • Het grootste deel van de marketingactiviteiten gaat via e-mailcampagnes, waarbij gebruik wordt gemaakt van onze centrale database. Hiervoor heb ik bijvoorbeeld een analyserapport gemaakt waarmee een e-mailcampagne kan worden geevalueerd door een analyseperiode in te geven. Hierop worden verschillende ontwikkelingen in door ons bepaalde parameters weergegeven in een overzichtelijk rapport.
  • Daarnaast ontstaan er vaak ad hoc vragen vanuit de marketeers of productmanagers (van de verschillende landen of van Rabobank international Utrecht) waar ik met behulp van de database antwoord op geef.
  • Naast de database werkzaamheden ben ik betrokken bij het standaardiseren van marketing (campagne) processen om zo uiteindelijk de kwaliteit van de e-mailcampagnes naar een hoger niveau te brengen.
  • Verantwoordelijk voor projecten zoals het Campagne Evaluation Dashboard en andere rapportages in Business Objects.

Gebruikte Tooling:

  • SQL management Studio
  • SPSS Statistics
  • Business Objects
  • Microsoft Excel.